Spindel-Weinpresse mit zentralem Anzug / Jednovretenový vinohradnícky lis s vrchným uťahovaním

Kleine Vollholz-Spindelpresse mit zentralem Anzug, inschriftlich datiert 1926. / Malý celodrevený vretenový vinohradnícky lis s vrchným uťahovaním z roku 1926.

Inventarnummer
V0010
Teilsammlung
Vinohradníctvo a vinárstvo
Objektgeschichte
Die Presse wurde im Dezember 1926 von Michal Moravec hergestellt. Der ursprüngliche Besitzer war Herr Sodoma aus Modra-Kráľovej. Sie wurde 1970 von Dušan Ježík durch Michal Studený für das Museum angekauft. / Lis vyrobil v decembri 1926 Michal Moravec. Pôvodným vlastníkom lisu bol pán Sodoma z Modry-Kráľovej. Lis získal do múzejných zbierok Dušan Ježík od Michala Studeného v roku 1970.
Bemerkungen
Die Presse ist komplett aus Holz, wurde aus Eichenholz gefertigt und ist reich mit geometrischen Ornamenten verziert. Der obere Rahmen trägt die Aufschrift: MICHAL MORAVEC. ZU ROBIL 1926 M XII. / Lis je celodrevený a má výšku 85 cm, šírku 51 cm. Bol vyrobený z dubového dreva a je bohato zdobený geometrickým ornamentom. Na hornom ráme má nápis: MICHAL MORAVEC. TO ROBIL 1926 M XII.
Holz, Metall
Höhe