Fassboden mit Relief der Hl. Hermina von 1884 / Reliéf zo suda z roku 1884, sv. Hermína

Holzrelief der Hl. Hermina mit geschnitzten barockisierenden Dekorationen, inschriftlich dat. 1884 / Drevený reliéf s vyobrazením sv. Hermíny zo suda s vyrezávanou barokovou plastickou výzdobou z r. 1884

Inventarnummer
V0050
Teilsammlung
Vinohradníctvo a vinárstvo
Objektgeschichte
Dieser Fassboden gehörte urprünglich der Familie Palugyay, später gelangte er auf unbekannte Weise in die Sammlung des Kleinkarpatischen Museums. / Čelo zo suda patrilo pôvodne do vlastníctva Palugyayovcov, neskôr sa neznámym spôsobom dostalo do zbierkového fondu Malokarpatského múzea.
Bemerkungen
Das Relief ist kunstvoll geschnitzt und dunkelbraun. Auf dem Relief befindet sich eine barockisierend gestaltete Kartusche mit der hl. Hermina im Zentrum. Hermína mit Krone und Heiligenschein auf den Wolken stehend, unter denen sich ein gewelltes Band mit der Inschrift Hermína befindet. Am rechten Ende des Bandes ist die Inschrift (Name) C. KREIBICH eingraviert. In einzelnen Buchstaben und an anderen Stellen sind Goldreste zu finden. Die Kartusche ist mit Blumendekor ausgekleidet und ihr oberer Teil besteht aus dem Palugyay-Wappen (ein sechszackiger Stern und ein Vogel mit ausgestreckten Flügeln). / Reliéf je umelecky vyrezávaný a je tmavohnedej farby. Na reliéfe sa nachádza baroková kartuša so sv. Hermínou uprostred. Hermína s korunkou a gloriolou okolo hlavy stojí na oblakoch, pod ktorými sa nachádza zvlnená stuha s nápisom Hermína. Na pravom konci stuhy je vyrytý nápis (meno) C. KREIBICH. Na jednotlivých písmenách a iných miestach badať zvyšky zlatej farby. Kartuša je lemovaná florálnou výzdobou a jej vrchnú časť tvorí Palugyayovský erb (šesťcípa hviezda a vták s rozprestretými krídlami).
Holz
Entstehungszeit